Jak udržovat čistotu v gastronomickém provozu

Čistota v gastronomickém provozu je prioritou, zejména v nové realitě s výskytem koronaviru ve světě. Bez ohledu na způsob provozu, který je povolený současnými vládními nařízeními, péče o bezvadnou hygienu je výzvou, kterou nelze podceňovat. Dokonale čisté, lesklé talíře, příbory a šálky jsou vedle nabídky pokrmů vizitkou každého gastronomického provozu a svědčí o jeho úrovni a zodpovědnosti za zákazníky. Proto se každá restaurace provozující gastronomickou činnost musí postarat o nezbytnou gastro hygnienu a profesionální čisticí prostředky.

Čistý provoz

Dokonalá čistota v gastronomickém zařízení je často rozhodujícím faktorem v tom, zda se k nám zákazníci rádi vrátí. Špinavé místnosti a lepkavé stoly, zbytky jídla na příborech a přítomnost nepříjemných pachů efektivně odradí, a to i navzdory milé obsluze a chutné nabídce. Stojí za to pamatovat na staré přísloví, které říká „jak Tě vidí, tak o Tobě píší.“ V dobách rozšířené popularity sociálních sítí se názory zákazníků na gastronomické provozy šíří velmi rychle. Zákazníci nechávají recenze na fanouškovských stránkách společnosti a několik špatných recenzí snižuje celkové hodnocení a odrazuje nové potenciální zákazníky od návštěvy. Problém nedostatečné čistoty může být důsledkem špatně napsaného časového rozvrhu na úklid, nebo chybně zvolených čisticích prostředků.

Jakou gastro hygienu byste měli mít po ruce, aby byl úklid efektivní a udržování čistoty zařízení nebylo problémem? Nejprve musíme pamatovat na jedno jednoduché pravidlo - levné, neznamená vždy dobré. Proto se neoplatí šetřit na úkor kvality čisticích prostředků a vybrat produkty určené speciálně pro gastronomii. Chemie musí být především účinná.

Nejdříve vytvoříme seznam tzv. příslušenství na uklízení:

mycí kartáče HACCP různé tvrdosti a účelu,

lopatky HACCP a smetáčky,

stěrky na vodu HACCP,

mopy ploché nebo provázkové,

kuchyňské hadříky,

dávkovače na mýdlo a postřikovače

Když už máme nezbytné příslušenství, je čas na mycí a čistící prostředky, mezi kterými by určitě mely být následující produkty:

Pamatujte také na nezbytné koupelnové příslušenství (dávkovače na mýdla, zásobníky na ručníky a sušičky rukou). V této době také musíme zainvestovat do dezinfekčních přípravků pro zákazníky a do zdravotní péče o zaměstnance: hygienické masky nebo obličejové štíty, rukavice, správně přizpůsobené ochranné přepážky, vstupní rohože se sdělením o dodržení minimální vzdálenosti a ochranné kombinézy. V dobré restauraci by také měl být stroj na čištění obuvi a čistička vzduchu. I přes relativně vysokou cenu se z důvodu bezpečnosti a pohodlí zákazníků vyplatí investovat do obou zařízení.

Pravidla, která je třeba mít na paměti

V současné situaci je nutné dbát na správné čistící prostředky a zavést pravidla, díky kterým se udržování čistoty stane dobrým návykem. Stojí za to vytvořit jasnou transparentní operační strategii, harmonogram prací souvisejících s udržováním čistoty a kontrolní seznam. Určete četnost čištění a dezinfekce jednotlivých zařízení a povrchů a určete osoby odpovědné za plnění přidělených úkolů. Stoly a pracovní desky by měly být po každém použití vyčištěny a vydezinfikovány - jsou místa, na která je třeba obzvlášť dbát. Nesmíte zapomenout na dokonalou hygienu a příjemnou vůni v koupelně - stav její čistoty je třeba kontrolovat několikrát denně. Za zmínku stojí také čištění digestoří a systému klimatizace - za současné situace by to mělo být prováděno častěji. Věnujte pozornost použití přípravků a preparátů určených pro konkrétní zařízení, povrchy a materiály.

Přidej komentář

Údaje označené (*) jsou povinné Vaše údaje budeme zpracovávat v souladu s našimi Zásady ochrany osobních údajů.